בדיקת שיניים

השירותים שלנו

במרכז לטיפול מתקדם של SMART DENTISTRY

אנחנו משתמשים בצילום דיגיתלי הנותן תמונה יותר מדויקת באופן מיידי ו עם הרבה פחות קרינה

מסתבר שבדיקה פשוטה אצל רופא שיניים עשויה להציל חיים!! חלל הפה הוא למעשה המראה של הגוף כולו, ובאמצעות הפה אפשר לאבחן מחלות קשות בתחילתן ולתת טיפול מציל חיים

בריאות טובה תלויה לא מעט בבריאות חלל הפה. זיהום או מחלה בפה עלולים להשפיע גם על אברים מרוחקים. לעתים ניתן אף לאבחן מחלות כלליות באמצעות חלל הפה , כאשר הסימנים בחלל הפה מקדימים את שאר סימני המחלה

סרטן הפה: סימנים, אבחון

וטיפול בסרטן הפה

בארצות הברית, יותר מ-28,000 מקרים של סרטן הפה מאובחנים מדי שנה, כאשר יותר מ-7,000 ממקרים אלה גורמים למוות. סרטן הפה עשוי להופיע בפה, על השפתיים, הלשון, החניכיים, בבלוטות הרוק, ובגרון

סימנים אפשריים לסרטן הפה

מאחר שסרטן הפה מתחיל בדרך כלל בשלב א-סימפטומטי שבמהלכו התסמינים אינם מורגשים, הוא על פי רוב חסר כאב בתחילה ולכן קשה לגלות אותו. למרות שהסימנים הבאים לא בהכרח מצביעים על קיומה של מחלת הסרטן ועשויים להיווצר עקב מחלה דנטלית אחרת, הם עלולים להיות סימנים מוקדמים של סרטן. מאחר שטיפול בסרטן הפה בדרך כלל מצליח כשהוא מבוצע בשלבים המוקדמים, יש להיבדק אצל רופא שיניים עם הופעתו של כל שינוי חריג בפה, בחניכיים, בלשון או בסביבתם

סימנים לסרטן הפה עשויים לכלול

• כאב מתמשך בפה

• פצעים ובליטות בחלקו הפנימי של הפה, כולל כיבים

• קושי להזיז את הפה והלסת

• קושי לבלוע וללעוס

• כאב בגרון

• גוש בצוואר

• כאב חזק באוזן אחת

• דימום לא מאובחן מהלשון, החניכיים או הלחיים

• קהות באזור מסוים בפה או בלסת

אנשים רבים חוששים מאוד מרופאי שיניים ורק המחשבה על בדיקת שיניים מכניסה אותם לחרדה איומה ולכן הם דוחים את ביצוע הבדיקה שוב ושוב. המידע שלפניכם יעזור לכם להבין טוב יותר מה מבצע הרופא במהלך בדיקת שיניים וכך אולי להקטין את החשש ממנה

בדיקת שיניים אצל רופא שיניים פעם בחצי שנה, היא הטיפול המונע הטוב ביותר לכל בעיות השיניים. במהלך  בדיקת שיניים, רופא השיניים או השיננית ינקו את השיניים ויוכלו לזהות דלקת חניכיים, עששת, חורים, ריקבון שיניים או איבוד במסת העצם. בדיקת שיניים יכולה לכלול גם צילום רנטגן במקרים מסוימים שבהם יהיה צורך בו. כמו כן במהלך הבדיקה רופא השיניים או השיננית ישאלו אתכם על הרגלי התזונה שלכם ועל שיטת צחצוח השיניים שלכם ובהתאם לזאת יכוונו אתכם כיצד לאכול נכון וכיצד לצחצח שיניים נכון כדי לשמור על בריאותם ועל חיוך יפה וזוהר

במהלך הבדיקה הרופא ידבר איתכם על התרופות שאתם נוטלים וכיצד הן משפיעות על בריאות השיניים או על  טיפול שיניים עתידי. הוא יסביר לכם את ההשלכות של שימוש במוצרי טבק. הוא יספר לכם מה יכול לגרום לאיבוד שיניים. במקרים בהם יש צורך לעקור את השיניים בגלל הזנחה של בריאות הפה, הוא יסביר לכם על האופציות העומדות לפניכם שהן בעיקר הרכבת שיניים תותבות או השתלת שיניים

?מתי יש צורך לבצע בדיקת שיניים

מומלץ להגיע לבדיקת שיניים מידי שישה חודשים ובמהלכה גם לנקות את השיניים אצל השיננית. כמו כן, ברגע שאתם מזהים כאב ולו הקטן ביותר מאחת השיניים או יותר, גשו מיד לרופא השיניים. גם למי שבפיו אין כבר שיניים טבעיות צריך לעשות בדיקות שיניים תקופתיות כדי לשמור על הגיינת הפה ובריאות החניכיים

הרופא יעריך את מצב הבריאות הכללי שלכם ואת בריאות השיניים
הוא יבדוק האם קיימת עששת, חורים, ריקבון או דלקת חניכיים
הוא יבדוק האם יש צורך בטיפול שורש או בעקירת שן והרכבת שתל במקומה
הוא יבדוק האם יש צורך להלביש כתר על שיניים קיימות
הוא יוכל לבצע הלבנת שיניים כדי להשיב לכם חיוך לבן וזוהר
הוא יוכל ללמד אתכם כיצד יש לצחצח שיניים נכון
הוא יבחן את התזונה שלכם ויכוון אתכם מה כדאי לאכול כדי לשמור על בריאות הפה
הוא יעשה צילום שיניים בעזרת רנטגן במידת הצורך
במידה ואתם מרכיבים שיניים תותבות, הרופא יבחן אם השיניים מתאימות היטב ללסתות שלכם ואם הן לא מתנדנדות

צילום רנטגן בעת הבדיקה

צילום רנטגן של השיניים מאפשר לרופא השיניים לקבל תמונה מפורטת של כל חלל הפה והעצמות בחלל הפה. את הצילום לא מבצעים בכל בדיקה, למרות שמידת הקרינה ממנו נמוכה, אלא רק במידת הצורך

אבחון סרטן הפה

במהלך הבדיקה הרופא יאבחן את כל הסימנים בפה שעלולים להעיד על קיומו של סרטן הפה, וזה כולל גם בדיקה חיצונית של הפנים, הלסתות, העור, השפתיים, הצוואר ופנים הלחיים